23.5.10

Nedräkningen har börjat...

Med mindre än sju veckor kvar till beräknad nedkomst, börjar det gå upp för både D och mig att snart är vi inte bara vi längre utan en liten filur till. Det börjar bli dags att lägga skrocken åt sidan och våga köpa lite grejor till Pyrets rum och kanske även lite andra roliga prylar.

På önskelistan står ju även att hinna renovera färdigt hallen och vardagsrummet, men med arbetsbelastningen på bådas våra jobb just nu har vi svårt att se att det är möjligt. Men man skall aldrig säga aldrig.

Vi har städat hela huset, möblerat om en del under dagen, då D fyller år på tisdag och hunnit med lite mys framför tv:n och e-bay. D klickade hem en supersöt body och det är väl ingen tvekan om att det kommer bli en rätt sportig liten tjej.

6 kommentarer:

  1. Det är ju galet! 7 veckor. Jag blir lite pirrig. Jag hoppas vi åker till Karlstad snart. Ska jobba på det. Puss!

    SvaraRadera
  2. Strunt i skrocket, jag har redan köpt kläder och slår snart till på barnvagn. Vilken vagn har ni tänkt investera i? Här lutar det åt en Urband Jungle Mountain Buggy som får fina betyg och som är väldigt snygg - man vill ju vara en cool mama!

    SvaraRadera
  3. Cicci, har du också bebis i magen?? Eller köper du bara vagn i förebyggande syfte? :)

    SvaraRadera
  4. Bebis på g här med! :o) Vagn måste inhandlas för annars måste man ju bära pyret överallt, och jag har fuskat lite med styrketräningen det sista...

    SvaraRadera
  5. Åh va roligt! Jag har ju noll koll. Grattis! Då förstår jag att vagn är på sin plats. ;)

    SvaraRadera
  6. Vi har Klaras gamla vagn - en Urban Jungle faktiskt. Superfin och är så himla smidig så vill du provköra en, med autentisk bebis i är det bara att komma upp i sommar :)

    Ja Eva, nu börjar det bli riktigt nära 5 v. och 6 dagar kvar. Jikes!

    SvaraRadera