10.8.10

Apa sig

Min mormor har flyttat ifrån sin stora lägenhet till ett boende och vi barn och barnbarn har fått välja och vraka bland de saker hon inte har valt att ta med sig. Bland annat har jag och David fått en hel väggmodul med den klassiska Stringhyllan som innehåller både barskåp och vanligt skåp.

Min underbara mamma hade även hittat denna underbara skatt i form av Kay Bojesens underbara apa. Dock har den drabbats av tidens tand och armarna har trillat av, men vi skall se till att laga den och tills dess får den sitta armlös i hyllan och glädja sin nya ägare. Tack mormor!

3 kommentarer:

  1. Superfin!
    Din händige man snickrar väl ihop de där armarna på ett litet kick!?

    SvaraRadera
  2. Åååååååå jag stod och höll i precis en sådan söt apa i Köpenhamn för några veckor sedan. Men den kostar ju lite... och C fattade inte alls vad sjutton jag skulle ha den till - killar!!!

    SvaraRadera
  3. Precis, de är ju rätt dyra för en träapa :) Därför blev jag så glad när mamma lagt vantarna på den armlöse stackarn. David hade nog aldrig låtit mig köpa en... fast det fins en söt fågel i samma stuk ;)

    SvaraRadera