12.9.10

Fotokurs

Jag har en gång för alla bestämt mig för att lära mig fotografera och då måste jag förstå mig på min kamera. En av mina favoritbloggar är Woopsie Daisy. Mikaela bakom bloggen är fotograf och en helt underbar sådan. Hon erbjuder bland annat familjefotograferingar och jag är sugen på att anlita henne inom en snar framtid, beroende på vad hösten erbjuder.

Anyhow, hon gjorde för några år sedan bloggkurs för bildredigering i Photoshop, superkul och jag lärde mig massor av nya tips och trix. Sen gjorde hon en likadan kurs för själva fotograferandet, tekniska inställningar, gyllene snittet med mera. Nu när jag har fått barn, vill jag inte sumpa fantastiska fototillfällen bara för att jag inte fattat kameran. Så nu sitter jag, mestadels vid amning, med instruktionsboken till kameran, datorn och kameran allt för att lära mig om slutare, bländare, ISO, skärpedjup och annat skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar