2.10.09

Göteborg med omnejd

I helgen skall jag till Göteborg, eller Mölndal närmare bestämt, för att hänga med min brorsdotter Klara. Jag surfade runt lite på nätet för att försöka hitta något trevligt kulturevenemang som kan passa för en speedad tjej på två bast. Jag hittade en himla rolig sida om man har barn, ja även om man inte har det för den delen, Barnguiden, där man kan hitta alla möjliga kulturevenemang för barn.

Eftersom jag jobbar med dans tänkte jag att det kunde vara roligt att se en dansföreställning och vet att gruppen Big Wind gör mycket bra, de har tidigare turnerat i Värmland. Dock är de utsocknes just denna helg. Det kan vara svårt att hitta en föreställning som passar just så små barn som Klara, men hittar man väl en kan det vara en fantastisk upplevelse.

Det får väl bli Pisebaj (Liseberg) igen, eller något annat spännande som Göteborg har att erbjuda.

Skärmdump goteborg.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar