10.10.09

Kamuyot

Tillbaka till sydligare breddgrader, även om det var kallare i Karlstad än i Piteå, och dags för härligtlördagsmys. Första ska vi ta en tur upp mot Arvika och Magasin 61, en outlet med märkeskläder, sen ska vi in till stan och titta på vinterjacka. Länge, länge har jag gått och suktat efter en sådan här och kanske kommer jag känna att jag behöver/förtjänar/måsteha den innan vintern är över.

Men till saken - när vi var i Piteå fick jag chansen att än en gång se den fantastiska föreställningen Kamuyot koreograferad av Ohad Naharin under ledning av dansare ur Batsheva Dance Company. Om man skall se en dansföreställning innan man dör så är det den här - utan tvekan. Den har och gör succé i Sverige varje gång den kommer på turné och spelas i sporthallar över hela landet. Den 11 januari 2010 spelas den igen i Värmland och Kristinehamn och då skall jag ta med min man och ge honom the experience of a lifetime.
Ps. för er som bor i västra Sverige så kommer föreställningen till Västra Frölunda den 11 november. Läs mer här

Bild: Riksteatern

2 kommentarer:

  1. Jag gillar den väskan skarpt! Själv har jag kikat på Eskimå-modellen... kram

    SvaraRadera
  2. Väska? Det var väl ändå en jacka - eller iofs mer en sovsäck när jag väl prövade den ;)

    SvaraRadera