22.1.10

365 dagar kvar att leva

Om du fick veta idag att du har ett år kvar att leva, ynka 365 dagar att leva ett helt liv på - vad skulle DU göra? På sidan med samma namn kan man läsa om Clint Arthur som driver programmet The Last Year of Your Life, som skall få människor att tänka efter, inte skjuta upp utan leva ut sina drömmar och må bättre. Inspirerande att läsa om och får helt klart mig att tänka till. Säga mer JA! till sånt jag vill göra och mer NEJ! till det jag inte gillar, det får bli årets motto. I år kan jag väl säga att två vänner gör inspirerande förändringar, L sadlar om till sjuksköterska och C lever efter devisen Good Enough - det ni!

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillar detta! Försöker verkligen och ska låta magkänslan besluta ännu mer i år.

    Trevlig helg och stor kram!

    SvaraRadera
  2. Det går faktiskt himla bra med att vara good enough också, har varit helt lugn i tre veckor nu. Fick ett galet mejl på jobbet förra veckan, men tänkte bara: det är faktiskt inte mitt problem och svarade sakligt. Brevskrivaren backade då och skrev ett fjäskmejl tillbaka. Så kan det gå!

    Förresten, en sak på födelsedagsönskelistan gillar jag skarpt och hoppas att vi kan bära med oss den från Borås-trakten... :o) Så alla läsare där ute som ska köpa presenter till Ullis - kolla med David först!!!

    SvaraRadera
  3. Härligt tjejer - vi är för gamla för att ta skit! Året 2010 är då vi säger att: "det där är inte min huvudvärk!" Mer låta magkänslan bestämma tror jag därmed genererar mindre huvudvärk. Och kanske mer fjäsk ;)

    SvaraRadera