14.1.10

Årets julklapp - en gåva

I mina ögon så finns det julklappar, och så finns det julgåvor. Ofta finns det en tanke bakom varje klapp, men ibland tenderar det att gå lite överstyr, vi köper sånt som inte behövs utan mer bara för köpandets skull. Förra året gav jag bort kakaoträd från ActionAid till mina släktingar, det kändes bra och de blev mycket glada.

I år fick jag julklapp i form av en liten pappersbox vilket ger en kvinna i Paraguay möjlighet till en säker förlossning, något som tidigare helt varit beroende av ekonomisk status. Denna fantastiska klapp komfrån Diakonia och var ju ett sammanträffande att den hamnade just hos mig. Men tydligen kan julen vara ända fram till påska, för igår damp det ner ett litet paket från Lisa med ett urgulligt litet armband, förpackat i en ännu sötare tablettask. Varje pärla på armbandet har en egen färg och beskriver en artikel i barnkonventionen. Pärlorna och Childhood vill påminna dig om allas rätt till en barndom. För ni vet väl att FN:s barnkonvention firade 20 år förra året. Tack Lisa för en fantastisk julkapp.


Bild: childhood.se och jag

1 kommentar:

  1. Varsågod söta du! Roligt att du gillade det. Jag har själv ett på mig varje dag. Kram

    SvaraRadera