8.9.09

Te eller kaffe?

Till vardags, på jobbet, dricker jag vanligtvis kaffe, Löfbergs Lila för att vara exakt. Faktum är att jag tycker att för mig är te lite lyx, något jag dricker när jag verkligen skall mysa och må gott. Därför är det klart, att skall jag väl dricka te, vill jag inte bara doppa en påse Liptons Earl Grey i en kopp microljummet vatten, utan jag vill ha the real deal. Idag unnade jag mig, som en liten tidig inflyttningpresent, två burkar Kusmi Tea. Givetvis skulle jag vilja ha några fina marocanska teglas att dricka detta ur, helst i fina färger och det hittade jag här. Det enda som då saknas är en tekanna, även om vi nog redan har två hemma, men ingen av märket Loft från Rosenthal. Det är i samma serie som allt vårt porslin, så det skulle ju passa utmärkt. Jaha, då var det ytterligare en grej på önskelistan då.



Collage - Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar