2.9.09

Stringhylla

Aj, aj, aj - jag märker att jag börjar få många saker på min önskelista (and sad to say, they don't come cheap), men man kan väl få drömma. En av mina absoluta favoriter är givetvis Stringhyllan, denna klassiker från 50-talet som ritades av arkitekten Nisse Strinning. En helt fantastisk variant av denna möbel står i min mormors lägenhet och jag har med hennes välsignelse paxat den innan alla kusiner. Min man är inte så förtjust, men innan jag dör skall en Stringhylla in i mitt hem och stanna där.

Jag skulle även vilja ha en nätt, vit variant till pocketböckerna. Många böcker har idag så vackra omslag att det är synd att dölja dem i en bokhylla med dörrar och om jag köper en vit kanske, kanske min man är okej med det.












Bild: www.string.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar