19.1.11

Nytt smeknamn: Dymo-Ullis

Kärt barn har många namn, vill jag tro i alla fall, och lägger mitt senaste smeknamn till högen; Dymo-Ullis. :)

Det var Lisa som önskade några etiketter till brevlådan vid det nya hemmet och eftersom jag nästan inte har något kvar själv att sätta etiketter på (bara liten överdrift här) så är det självklart att man ställer upp. Och det var då givetvis Lisa som gav mig mitt nya smeknamn.


Den här underbara retromaskin (i nyproduktion iofs) är helt fantastisk, gör mycket snyggare etiketter än de nyare varianterna med plastlappar och "platt" text. Köpte min första för fem år sen när jag hade tänkt att ha den till våra bröllopsinbjudningar. Gav upp den idén när jag insåg hur många inbjudningar vi skulle göra och att jag antagligen skulle få dymo-arm av detta projekt.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fina de ser ut. Blir nog toppen. Men vart var det du hade köpt dymon nu igen? (Ifall jag vill testa själv nån gång). Kram

    SvaraRadera
  2. Clas Olson - bästa investeringen! :)

    SvaraRadera